#23 Silne kobiece głosy.

Leave a Comment

Nastał ten wielki dzień, na który czekało wiele z Was moje kochane. Nadeszło Wasze i tylko Wasze święto. Od kiedy pamiętam nigdy o nim nie zapominałem, bo jak to tak można zapomnieć o Was? Jesteście solą tej ziemi, życie bez Was byłoby pozbawione sensu, swojego piękna, atrakcyjności oraz nutki zaskoczenia.
Życzę Wam więc z tej okazji samych sukcesów w życiu zawodowym, jak również w tym prywatnym. Niechaj nic Was nie ogranicza, a pasje prowadzą do tego co chcecie osiągnąć. Walczcie o swoje cele życiowe zawsze, nawet kiedy ktoś chce Wam przeszkodzić. Dużo się uśmiechajcie i zamieniajcie złe chwile w żart, bo dzięki poczuciu humoru można wiele przezwyciężyć! Zapamiętajcie kochane jedno: Jesteście silne i możecie wszystko, tylko musicie w to uwierzyć!!! Wszystkiego Naj, Naj, Najlepszego!!!

Jako prezent przygotowałem dla Was ten wpis, którym chcę Wam sprawić przyjemność i podziękować za to, że jesteście w każdej chwili mojego życia, oraz że mogę na Was zawsze polegać mimo tego, że czasami jestem człowiekiem trudnym w obsłudze hahah...
Biorąc pod uwagę fakt, że życie bez niewiast i muzyki nie ma po prostu sensu - stworzyłem zestawienia najsilniejszych kobiecych głosów, które mnie oszałamiają i słuchając ich nie mogę się skupić na niczym innym. Siedzą i będą siedzieć zawsze w mojej głowie, aż do końca moich dni.
Także kończę te wstępy i przedstawiam Wam mój:

TOP 5 najsilniejszych kobiecych głosów!

1. Simone Simons


Podróż po niesamowitych kobiecych glosach zacznę od Simone - wokalistki holenderskiej grupy Epica. Jest moją ulubioną wokalistką. Nikt nie może pokonać mocy jej głosu i raczej tego nie zrobi. Jej głos jest cudowny, nieziemski, przenosi góry, podnosi mnie w złych chwilach, daje mi nadzieję, często nawet motywuje do działania. Czasem zastanawiam się jak to racjonalnie wytłumaczyć, dlaczego jej mezzosopran tak mnie zniewala?
Co prawda ta wokalistka wypłynęła śpiewając gotycki metal symfoniczny i w tym gatunku się najlepiej odnajduje, ale w jej zbiorach możemy natrafić na przykład na cover piosenki z musicalu "Koty". Wystarczy go przesłuchać, a człowiek znajdzie się w zupełnie innym świecie, do którego prowadzi głos Simone...

2. Loreena McKennitt


Czas teraz na odrobinę delikatności po spotkaniu z Simone i jej potężnym głosem. Kto chociaż trochę mnie zna wie, że uwielbiam muzykę celtycką. Jest ona moim życiem i natchnieniem . Jeśli mówimy o muzyce celtyckiej to mówimy i myślimy - Loreena, która bez żadnych wątpliwości jest Pierwszą Królową tej muzyki, trzymającą palmę pierwszeństwa i prowadzącą innych drogą, którą sama wyznacza. Jej głos jest delikatny niczym jesienny liść, ale jego siła niesie słuchacza poprzez ornamenty tej muzyki w świat cudów, miłości oraz zapomnienia. Mnie nie raz ten głos wyciągał z różnych stanów ducha. Loreena jest ukojeniem na gorsze chwile, ale i odpoczynkiem po ciężkim dniu w pracy. Bardzo lubię jej pieśni i puszczam je podczas czytania określonych powieści fantasy. Tworzą wtedy niezapomniany klimat ^^....

3. Tarja Turunen 


Po odrobinie delikatności zabieram Was ponownie do krainy metalu symfonicznego i cudownej kobiety o genialnym głosie. Jestem prawie pewien, że jej głos mógłby zburzyć mury legendarnego Jerycha - pomocy boskiej nie było by potrzeba. Taki to genialny głos ma Pani Tarja Turunen- była już wokalistka Nighwish. To między innymi dzięki niej ta kapela cieszy się taką sławą w świecie. Jednak nie umniejszam roli innych członków tego zespołu, bo Nighwish to nie tylko Tarja! Chociaż wielką stratą dla tego zespołu było odejście Tarji, muzycy z Finlandii niestrudzenie szukali swej drogi i godnej zastępczyni dla tej wokalistki, aż znaleźli po paru próbach.
Dobra, ale miałem tutaj opowiadać o cudownym glosie Tarji, a nie o dawnym zespole. Posiadaczka lirycznego sopranu ćwiczyła swój głos już od najmłodszych młodych lat i to właśnie dzięki temu możemy dziś zachwycać się jej niezwykłym śpiewem. Pokazała, że tylko ciężka pracą pełną wyrzeczeń można coś w życiu osiągnąć! Jej głos powoduje u mnie dreszcze, całe ciało czuje wibracje i nie mogę go czasem opanować. Chociaż jeśli chodzi o wywoływania we mnie skrajnych emocji to do Simone jej jeszcze trochę brakuje hahaha...

4. Lisa Gerrard

Kolejną cudowną niewiastą o niesamowitym głosie jest Pani Lisa. Wiele z Was na pewno kojarzy jej głos z muzyki filmowej do filmu "Gladiator", którą tworzyła razem z Hansem Zimmerem. Twórcy dostali nawet Oscara za te utwory. Jednak nie była to jej jedyna przygoda z tworzeniem muzyki filmowej. Współpracowała także ze znakomitym mistrzem owej twórczości - Ennio Morricone - nad ścieżką dźwiękową do obrazu "Lęk utracony". Artystka ma w swojej dyskografii wiele wspaniałych albumów z wieloma cudownymi muzykami: jako ciekawostkę muszę nadmienić, że wśród tych artystów znalazł się także nasz kompozytor Zbigniew Preisner. Nie sposób jest wymienić wszelkich jej dokonań na rynku muzycznym. Można za to powiedzieć o niej jedno - ma anielski głos barwy kontra alt (nie wiem o co tu chodziło, więc nie wiem czy dobrze to określiłam xD), który unosi góry, lasy i przenosi nas w cudowną czasoprzestrzeń, której człowiek nie chce opuszczać...

5. Enya (Eithne Patricia Ní Bhraonáin)


Nadszedł ten czas, kiedy niestety muszę przedstawić ostatnią muzyczną artystkę o niesamowitym głosie, który pełni w moim życiu ogromną rolę nie od dzisiaj. Ze wszystkich przedstawionych wokalistek to właśnie Enya jest w mojej duszy najdłużej i co by się nie działo nigdy o niej nie zapominam. Świat się zmienia, odkrywam ciągle nowe gatunki muzyczne, a ta osoba zawsze pozostaje w moim sercu. Wracam często do jej piosenek i czekam ciągle na jej nowe dzieła.
Boczarowa przygoda z tą irlandzką pięknością zaczęła się od piosenki "May it be" pochodzącej ze ścieżki dźwiękowej do "Władcy Pierścieni". Ta pieśń, jak i inne utwory tej wokalistki, są cudownie delikatne, ulotne i zjawiskowe. Ich piękno zawdzięczamy cudownemu mezosopranowi, który niesie nas w przestrzeń celtyckich rytmów z każdą nutką, aż do zakończenia danej pieśni. Artystka skomponowała muzykę do takich filmów jak : "Pearl Harbor",  "Tytanic",  "Słodki Listopad" czy także wspominany "Władca Pierścieni". W każdy swój utwór zawsze wkłada dużo emocji, energii i siły. Ktoś zaraz zapyta za co kocham jej głos? Po pierwsze za delikatność, że jest dla mnie cudowną terapią w gorsze w dni. Jest także motywacją - kiedy totalnie nic mi się nie chce. Potrafi rówież wymóc na mnie pokład uśmiechu, który skrywam we wnętrzu.

Tak oto przedstawia się moje kochane zestawienie najpiękniejszych głosów kobiecych jakie wydała na Świat Matka Ziemia. Głosów, dzięki którym aż chce się żyć mocniej biorąc z niego wszystko to co najlepsze. Dzięki tym Paniom człowiek ciągle się zmienia. Nie raz podnosi się z kolan i łączy z nimi swoje koleje losu, które wiadomo są różne: gorsze, lepsze, smutne czy wesołe. Wiecie co w tym jest najważniejsze, w tych kolejach naszego losu? To, że one istnieją, że nie stoimy w miejscu, że życie wymaga od Nas ciągle jakichś decyzji i poświeceń. Wymaga, żebyśmy pokonywali kolejne szczyty wyzwań i trudności doskonaląc się. Mam świadomość, że to nie łatwe, ale kto powiedział, że będzie? W walce z ciągłymi wyzwaniami pomaga mi właśne muzyka tych wokalistek, o których Wam opowiedziałem.

Żywię nadzieję, że opowieść Wam się podobała, i że wrócicie do niej nie raz...
Na zakończenie jeszcze raz życzę Wam z okazji Waszego Święta wszystkiego naj naj lepszego i niechaj szczęście i dobro ludzi nie opuszcza Was nigdy!!!


Korekta i Redakcja: Adamsowa

Źródła zdjęć:
1.  http://img15.deviantart.net/a2da/i/2015/096/3/9/simone_simons_2015_online_by_perlaque-d8op2ws.png 
2. http://ontopofmusic.com/wp-content/uploads/2016/10/loreena-mckennitt.jpg
3. http://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ba/16/22/ba16222652ca8db17d14152188b2e940.jpg 
4. http://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/29/e2/65/29e265531e9e9f97e9b12dd835db948d.jpg 
5. http://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/1e/2c/24/1e2c245dd42b54b63476ff1ee5ca6f37.jpg 




Next PostNowszy post Previous PostStarszy post Strona główna

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga