Dlaczego kocham Kino??

Leave a Comment


Każdego z nas coś kręci więcej lub mniej i nie może dnia przeżyć bez zanurzenia się chociaż za moment w tej pasji, bez niej czuje się ryba bez wody... Tym właśnie dla mnie jest kino, miłością , wielką pasją henną, oddechem o poranku... Gdybym miał wybrać parę rzeczy, bez których  nie mógł bym istnieć egzystować na tej planecie taką rzeczą by było kino... 
Jak już ponad 25 lat żyje na tej pięknej planecie, nie wyobrażam siebie i tego kim jestem bez kinematografii. Jest , była , będzie ze mną zawsze, nie ważne będzie:  gdzie będę ile przejdzie jeszcze w życiu, kogo poznam , ile jeszcze lat przeżyje na ziemskim padole - film zawsze będzie obok mnie, i będę mógł liczyć na jego wszechobecną magię, pomoc w każdej chwili. 
Pamiętam doskonale jak zakochałem się w kinie będąc małym dzieckiem, w moich czasach narodzin i wczesnego dzieciństwa, było o wiele trudniej, o dostępność filmów. Często , nie można było ogłądać filmów na które się miało ochotę, często raziła ich niedostępność, wiec człowiek oglądał co leciało- nie tylko w telewizji , ale także w kameralnych kinach, których w moich czasach było naprawdę sporo . Niestety z narodzinami komercji, kina studyjne zaczęły upadać i  teraz w mojej drobnej mieścinie jest tylko jedno kino, ale komercyjne- bardzo często nie mogę obejrzeć filmów na jakie mam ochotę, ale na szczęście teraz jest jeszcze więcej możliwości, powstały kanały tematyczne filmowe, jest internet i jeśli człowiek ma tylko czas , to może wygodnie zanurzyć się w fotelu i polecieć razem z kamerą w wir cudowności filmów niosących zawsze dobrą nowinę, tylko trzeba wiedzieć gdzie jej szukać.. 
Czasami najpiękniejsze jest to, czego na samym początku nie widać. Filmy, które oglądam takie właśnie są, mają przesłanie,ale żeby je odkryć należy otworzyć umysł podczas ich oglądania i wyciągnąć z nich piękne sentencje ,  rady na przyszłość. Należy także uważać, aby się nie poddać indoktrynacji twórców. Wszystko jednak zależy  od mądrości odbiorców czyli Nas, gdyż to dla nas szeroko pojętej społeczności  kierowane jest kino. Choć można się spotkać z próbą wywierania wpływu i tworzenia własnego obrazu rzeczywistości przez Twórców.. 
Cóż takie jest ich prawo, a naszym jest ich oceniać i wyciągać właśnie wnioski;).
Jedni kochają rybki, drudzy swoje buty a inne coś innego- a ja w podobny sposób kocham między innymi kino. 
Na tej po podstronie tego bloga będą  się pojawiać moje przemyślenia z obejrzanych filmów , abyście mogli moi drodzy razem ze mną mogli popłynąć w ten wir kina!! Gotowi??


0 komentarze:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga